HC&I |

Standaardisaties

Herkenbare problemen?

Herkent u deze problemen binnen uw eigen organisatie:

  • ‘De kosten lopen de spuigaten uit!’ Om kosten te verlagen kan een goed gesprek met uw leverancier erg interessant zijn! Maar ook uw interne organisatie kan de nodige (vooral verborgen) kosten met zich meebrengen!
  • ‘We proberen met Lean Six Sigma aan de slag te gaan, maar krijgen het maar niet juist geïmplementeerd…’
  • ‘Het is al lastig om nieuwe klanten te werven, maar hoe houd ik de bestaande klanten aan boord?’
  • ‘Waarom moet onze klant nu altijd zo lang op zijn antwoord wachten? Dat moet toch sneller kunnen?’
  • ‘Hoe verhoog ik de klanttevredenheid?’
  • ‘Hoe verbeter ik de interne samenwerking, zodat we ook een betere service kunnen leveren?’

Met onze aanpak kunnen we vragen als dezen oplossen. Maar ook om grip op uw risico’s te krijgen. Met een focus op standaardisaties, waarbij processen, gedrag en cultuur centraal staan, helpen wij u graag verder.

Onze specialiteit

Onze specialiteit richt zich op het verbinden van bedrijfsonderdelen en verschillende organisaties met elkaar. Dit betekent voor ons ook daadwerkelijk uw organisatie meekrijgen in de ontwikkelingen. Hierbij hebben wij de aandacht voor zowel de processen binnen en tussen organisaties (de structuur), maar ook voor de menselijke kant (de cultuur). Het betekent het vertalen van de strategie naar de operatie. Voorbeelden van onze dienstverlening zijn:

  • Het vertalen van bijvoorbeeld Lean Six Sigma of Business Process Management (BPM) naar het juiste gedrag
  • De inrichting van een centraal CRM-systeem waarbij processen de basis vormen
  • Verschillende bedrijfsonderdelen of bedrijven succesvol en functioneel met elkaar te verbinden
  • Kosten verlagen

Ons eigen model

Wij hebben op basis van onze ervaring een bewezen eigen model ontwikkeld, om standaardisaties voor u concreet te maken. Binnen dit model vormen de processen en de mens de basis om tot grip te komen. De processen beschrijven de samenwerking binnen uw organisatie, maar ook met externe partners en uw particuliere of zakelijke klanten. De knip is de processen geeft de overgang van verantwoordelijkheden weer, maar indiceert ook precies waar en waarom standaardisatie zo van belang is.

Vanuit dit stapsgewijze inzicht ontstaat er een bron van informatie van waaruit we de verschillende elementen van uw bedrijfsvoering doorlopen, om te komen tot een optimale invulling ervan. U zet uw standaarden neer met betrokkenheid van de juiste personen/afdelingen en tevens de flexibiliteit om juist af te stemmen binnen en buiten uw organisatie.

Wij helpen u daarom graag wanneer u uw organisatie onder de loep wilt nemen, of wanneer u vragen heeft.

Wij hanteren een helder en simpel stappenplan, wat zich kenmerkt door een transparante, pro-actieve ‘hands-on’-mentaliteit. Klik op ‘Ga naar Onze werkwijze’.

 

Ga naar Onze werkwijze